Hlavní stránka
Trať
Fotogalerie
Archiv
Kontakt
Rozpis tréninků
pro rok 2018
Mistrovství Evropy 2001


Čepelák držel krok

Tento podnik byl důstojným  finálovým závodem evropského seriálu v motokrosu třídy Open, kde se vedle zahraniční představila i domácí špička. Ta však do boje o evropský titul zasáhnout nemohla. Šampionem se měl stát jeden ze dvojice Milanovič - Asplund. Přestože Milanovič ani v jedné jízdě nevyhrál, byl to nakonec on, kdo z Čech odjížděl jako novopečený mistr Evropy.

Závodu se zúčastnilo 50 jezdců, z toho 13 Čechů včetně domácí špičky. Všichni čeští reprezentanti se kvalifikovali do hlavního závodu a někteří už před rozhodující bitvou tipovali budoucího vítěze. Čerstvý vítěz Evropského poháru a ostřílený motokrosový matador Miroslav Kučírek vytipoval Milanoviče, Petr Bartoš a Michal Kadleček ukázali na Čepeláka, jenž však nejvíce věřil rovněž Milanovičovi.

První jízdu způsobem start - cíl vyhrál Asplund z Finska, druhý za ním byl Petr Masařík, ale po třech kolech jej předjel Švéd Karlsson. Bohužel pět kol před cílem prorazil český jezdec zadní pneumatiku. Naděje pro ambiciózního Čepeláka skončily ještě dříve, a to ve druhém kole, kdy se dostal do závalu padajících jezdců a vrátit se do závodu ho stálo příliš hodně času. Velmi dobře zajel Petr Bartoš, který překonal i Michala Kadlečka a skončil na sedmém místě jako nejlepší z našich. Třetí dojel Milanovič, čímž stouply jeho ambice na získání titulu.

Ve druhé jízdě opět nejlépe odstartoval Asplund, třetí byl Čepelák. První dvě kola pro něj byla znovu zlomová, ale tentokrát v jeho prospěch. Probojoval se na první místo, a tuto pozici neopustil až do cíle. Technicky dokonalou jízdou se na druhé místo propracoval nestárnoucí Rakušan Machtlinger a na dalších místech už šlo o mistra Evropy. Ital Gazzarata, Švýcar Milanovič a Asplund předvedli přítomným diváků boj kolo na kolo, pořadí mezi nimi se neustále měnilo. Třetí místo sice vybojoval italský reprezentant, ale nejradostnější výraz ve tváři měl Milanovič, jenž při projetí cílem dobře věděl, že čtvrtá příčka znamená v konečném součtu evropského seriálu titul šampiona.

Na osmém až dvanáctém místě druhé jízdy se dokonale seřadili čeští reprezentanti v pořadí Masařík, Kadleček, Kučírek, Bartoš a Žerava. Ostatní zůstali mimo bodované pásmo. Celkovým vítězem závodu v Třemošnici se díky vítězství v první jízdě stal Kenth Asplund.
AMK Třemošnice © 2002 - 2018